Monday 3 January 2011

Futsal Tertutup Zon 5 Pemuda Sekijang



Pembuka tahun 2011, Pemuda Sekijang meneruskan aktivitinya dengan mengadakan sekali lagi pertandingan futsal pada 01hb Januari, 2011.Tetapi, pada kali ini giliran pemuda di dalam Zon 5 pula.Pertandingan yang dinamakan Futsal Tertutup Zon 5 PPU Bahagian Sekijang ini dianjurkan bersama Persatuan Belia Padang Lalang/Logah yang diketuai oleh Sdr. Amin Mukri bertempat di Gelanggang Futsal Serbaguna Taman Sutera, Kg. Jawa.Pertandingan telah bermula kira-kira jam 8.30 pagi dan selesai jam 5.30 petang.

Pasukan-pasukan yang bertanding adalah dari cawangan Padang Lalang/Logah,Kg. Jawa,Batu 3 Kg. Jawa,Felda Medoi dan Taman Segar.Setiap daripada cawangan-cawangan tersebut telah menghantar 2 pasukan menjadikan pasukan yang ada sebanyak 10 kumpulan.

Tengah hari itu saya berkesempatan hadir bagi menyaksikan perjalanan pertandingan tersebut.Kelihatan ramai pemuda-pemuda dan golongan veteran yang hadir bagi memberi sokongan kepada pasukan-pasukan yang bertanding.

Majlis penyampaian hadiah telah diadakan kira-kira jam 5.30 petang.Johan pertandingan mendapat habuan sebanyak RM 200, tempat kedua RM 150 manakala, tempat ke 3 dan ke 4 masing-masing membawa pulang RM 50.Kami telah memberi peluang kepada Mantan KP Sekijang iaitu YB Datuk Hj. Ayub Bin Rahmat menyampaikan hadiah pada petang itu.

Tahniah kepada Pasukan Batu 3 FC kerana muncul johan , diikuti Pasukan Ole FC di tempat kedua, dan pemenang bersama Pasuka Iron Maiden dan Samdol FC di tempat ketiga.

Sekalung penghargaan terima kasih dan tahniah juga kepada Sdr. Amin, Sdr.Hamzah dan Sdr. Sabri atas penganjuran ini!!

SU...


No comments:

Post a Comment