Wednesday 29 December 2010

Jamuan Barbeku Pemuda Zon 1

Pada 24hb Disember 2010, Pemuda Zon 1 telah merancang satu jamuan barbeku bersama-sama yang diadakan di Taman Rekreasi Kuala Sg. Chodan kira-kira jam 9.00 malam.Jamuan ini telah dirancang oleh Sdr. Asman Bin Biru selaku AJK Pemuda Bahagian dan Sdr. Nor Azmi Bin Mislan, KP Cawangan Sri Rahmat.

Kehadiran ramai pemuda dari cawangan Zon 1 telah memecahkan keadaan sunyi sepi pada malam tersebut.Ramai yang hadir menunggang motosikal.Tidak kurang juga ada yang memandu kereta membawa keluarga masing-masing.Makan beb! Siapa yang tak nak! Hehehe....Saya difahamkan pada sebelah petangnya pemuda-pemuda ini baharu sahaja selesai bermain sepak takraw di tempat yang sama. Malamnya pula mereka ini ingin bergumbira!!!!

Berpandukan apa yang disampaikan oleh Sdr. azmi, tujuan diadakan jamuan ini adalah bagi merapatkan jurang antara pemuda-pemuda dalam cawangan-cawangan bersebelahan kerana kebanyakkannya kata beliau ada di kalangan mereka ini pernah berjumpa tetapi tidak pernah bertegur sapa.Oleh itu, dengan adanya aktiviti seperti ini mereka akan lebih mengenali antara satu sama lain.Harap begitu!!

Bagi saya tujuan dan niat murni Sdr. Azmi dan Sdr. Asman wajar dipuji kerana merapatkan Silaturrahim antara sesama insan adalah amalan yang sangat dituntut di dalam Islam.Jamuan berakhir lebih kurang pukul 1.00 pagi.Pada malam itu,saya telah membawa balik banyak cerita-cerita dan luahan isi hati mereka ini tentang banyak perkara!!.Adios!!

Catatan oleh Setiausaha Pemuda UMNO Bahagian Sekijang


No comments:

Post a Comment