Saturday 21 August 2010

Program Pemuda Turun Padang: Cwgn Tungku 3 Dan UiTM Segamat



Tanggal 21hb Ogos 2010 pasti tidak dilupakan oleh warga kampung Tungku 3 apabila seramai 80 orang pelajar UiTM telah hadir dalam program Menyemai Budi, Semarak Kasih anjuran Pergerakan Pemuda UMNO cawangan Kg Tungku 3 yang diketuai oleh Sdr Azam Hj Ismail yang juga AJK Pemuda Bhg Sekijang.

Program yg bermula jam 9 pagi ini turut dihadiri oleh pensyarah-pensyarah mereka yang turut terlibat menjayakan program amal dibulan ramadhan ini. Tahniah kpd pemuda cawangan tungku 3. inilah yang dinamakan program bersama dgn masyarakat dan pelajar IPTA yg sememangnya menjadi aktiviti tahunan pemuda sekijang. Ini diharap dapat merapatkan pemuda dgn para pelajar di IPTA dan masyarakat di sekitar kampung dan juga desa.

Apa yg lebih menarik ialah penyampaian sumbangan beras dan pelbagai barangan keperluan kepada 10 org penduduk yg layak menerimanya. Dan diselitkan lagi dengan sumbangan duit raya oleh para pelajar dan pensyarah UiTM di sini. Kelihatan girang adik2 yang dapat duit raya petang tersebut. Kepada graduan2 UiTM, teruskan khidmat masyarakat seperti ini. Kepada Pemuda Cawangan Tungku 3, jadikan aktiviti seperti ini acara tahunan anjuran pemuda.
Dan Yang lebih baik lagi, Sdr Anuar KP UMNO Bhg mengumumkan kelulusan peruntukan oleh Menteri Besar Johor sebanyak 20 Ribu untuk membina balai islam di kampung tersebut.
Alhamdulillah, berkat usaha pemuda cawangan dan bahagian dalam memperjuangkan kepentingan Umum dan kesejagatan ramai. Doakan kami dalam ramadhan almubarakh ini.

No comments:

Post a Comment