Wednesday 20 January 2010

Aktiviti Org Muda - Tarik Tali Di Medoi

Petang Sabtu Lepas, walaupun agak letih setelah melalui beberapa aktiviti sepanjang hari, ketibaan rombongan PPUB ke Felda Medoi ternyata memberikan suasana seronok dan agak berbeza pada petang tersebut.

Ini kerana, hampir 60 orang yang majoritinya generasi kedua dan ketiga di Felda ini berkumpul ramai bagi menyaksikan dan menyertai aktiviti Org Muda iaitu Tarik Tali. Walaupun suasana yg asalnya tenang di padang tersebut, ketibaan mereka seawal jam 5 ternyata meriuhkan suasana.


Tali yang direntang ditengah padang ditarik dan kelihatan beberapa org rakan yang keletihan apabila saingan dari satu kumpulan ke kumpulan yang lain agak sukar. Ada yang hampir kejang kaki akibat menggunakan tenaga menarik dlm keadaan terlampau. Tapi inilah keseronokan bersama mereka. Saya ingin memuji kekuatan sdr rahim Md Esa anak kpd Ketua UMNO Cwgn di Medoi, yang ternyata dgn celoteh dan keupayaan PR beliau berjaya memeriahkan suasana pertandingan ini.

Tahniah kpd pemuda dan belia di sana. Kumpulan Ketua Pemuda Cawangan Sdr Sabri berjaya mendapat tempat ke 2. Dimaklumkan juga aktiviti secara santai sebegini telah dilaksanakan hampir setiap minggu walaupun hadiahnya tak seberapa, tapi komitmen mereka yang menyertai dan keseronokan bersama mereka memang saya puji. Jika semua cawangan sebegini, saya yakin masyarakat akan lebih dekat dengan kepimpinan UMNO. Tahniah sekali lagi.

No comments:

Post a Comment