Wednesday 16 September 2009

Ziarah Ramadhan Biro Kebajikan PPUB Sekijang

Salam Semua, Ucapan Selamat berpuasa dan Selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri daripada kepimpinan PPUB Sekijang. Alhamdulillah, semalam 15/09/2009, Biro Kebajikan PPUB Sekijang telah melakukan ziarah ramadhan ke kampung sekijang yang diketuai sendiri oleh Sdr KP, Nkp dan Sdr Azman Biru selaku Naib Pengerusi Biro Kebajikan. Turut sama Sdr Norazmi Mislan Kp Cawangan Sri Rahmat dan Sdr Hanif pemuda Kampung Sekijang.




Dalam perjumpaan dengan mereka, hati tersentuh bila bertemu dgn sepasang penerima yg mempunyai 16 org anak, namun apa yg menyedihkan, dikhabarkan kpd rombongan kami, tiada seorang anak pun yg sudi pulang menjenguk mereka apatahlagi balik kampung berhari raya bersama mereka di pagi syawal nanti. Turut sama mendapat perhatian kami ialah keadaan rumahnya yg sudah terlalu uzur dan memerlukan perhatian daripada pihak kebajikan masyarakat dan juga bantuan PPRT. Terdapat juga penerima seorang warga emas yang berumur 90 tahun memerlukan bantuan bulanan daripada baitulmal dan juga perhatian Jabatan kebajikan Masyarakat.
Semoga Syawal yang bakal menjelma memberikan keinsafan betapa masih ada lagi insan yang memerlukan perhatian dan bantuan daripada kita.

No comments:

Post a Comment